Zdraví

Vylévat lák z okurek je velká škoda. Nedělejte to, pomůže vám při nachlazení i při sportu

Lák z okurek pozitivně ovlivňuje lidský organismus

autor

Natálie Sováková

07. října 2020

 
Vyléváte lák z nakládaných okurek do záchodové mísy? Na jednu stranu toaletu čistí, ale lze jej využít daleko lépe. Možná vás překvapí, že vám pomůže třeba v boji proti nachlazení. Jak může být velmi užitečný i v dalších případech?

Lák z okurek pozitivně ovlivňuje lidský organismus. Obsahuje vitaminy A, B, C, draslík a hořčík. Nachází se v něm i velké množství antioxidantů. Byla by škoda ho vylévat do odpadu. Přečtěte si, čím vás může lák z okurek ještě překvapit a příště už ho nebudete chtít vyhodit, ale vypít.

Účinný pomocník v boji proti nachlazení

Trápí vás bolest v krku a kašel? Dejte si jednu lžíci láku dvakrát až třikrát denně a za chvíli budete zase fit. Odteď už nebudete muset používat drahé sirupy z lékárny, lák vám totiž prokáže stejnou službu a navíc je přírodní.

Zakonzervujte si v láku potraviny

Přejete si, aby vám některé potraviny vydržely déle než obvykle? Zakonzervujte je. Do sklenice s lákem dejte vejce natvrdo, cibuli, česnek, rajčata nebo fazolky a zavřete víko. Nic víc není potřeba.

Lák zklidňuje žaludek

Každý lák z okurek se může skládat z trochu odlišných přísad. Často v nich však najdete ocet a med, což jsou ingredience, které mají pozitivní vliv na žaludek. Pokud vás pálí žáha či máte nepříjemně podrážděný žaludek, sáhněte po láku.

Možná jste snědli nějaké jídlo, které vám neudělalo dobře. Pro tyto případy vždy mějte po ruce okurkový nálev. Pokud vypijete příliš mnoho alkoholu, patrně vám nebudete dobře od žaludku. Jistě víte, že na kocovinu pomáhají kyselé okurky, ale k nim si dejte ještě lák. Má totiž podobně zklidňující účinek.

Lák místo octu

Pokud se chystáte připravovat salát, nemusíte ho zalévat octem, ale použijte lák z okurek. Dále se hodí i pro marinování masa a grilování ryb.

Lák dodá energii sportovcům

Praktikujete nějaký sport? V tom případě byste měli pravidelně pít lák z okurek. Obsahuje sodík, díky kterému budete mít během cvičení více energie. Když po každém tréninku vypijete zhruba čtvrt sklenice láku smíchaného s vodou, předejte svalovým křečím.

Zavřít reklamu