Tipy a triky

Nejlepší sezónní potraviny, se kterými poletí kila dolů rychlostí blesku

Hubnout se dá zdravě a chutně

autor

Erika Tomanová

16. června 2021

 
Léto je tady v plné parádě a vy potřebujete před dovolenu rychle zhubnout. Máme pro vás několik skvělých tipů na potraviny, které vám zajistí rychle štíhlou linii a jsou přitom stoprocentně zdravé.

Hubnout se dá zdravě a chutně. Existují totiž potraviny, které vás zasytí, jsou dobré a ještě se vám s nimi podaří zhubnout. Ve stravě paradoxně nejde ani tolik o tuky, jako o sacharidy. Právě jejich vysoká hladina má za následek tukové polštáře, které se nám ukládají všude po těle a zvlášť na místech, kde se nám to vůbec nehodí. Zbavit se jich ale nemusí být takový problém.

Vsaďte na cukety

Právě v této době rostou cukety a byla by škoda je nevyužívat. Cuketa obsahuje poměrně značné množství vody. Obsahuje i vlákninu a řadu dalších důležitých látek. Má nízký obsah sacharidů i v porovnání s jinými druhy zeleniny, například v porovnání s rajčaty a paprikami či dokonce červenou řepou.

Cuketu proto můžete konzumovat i ve větším množství a nemusíte se bát, že byste po ní přibrali. Lze ji používat syrovou i tepelně upravenou, třeba jen se solí či kouskem másla nebo olivového oleje. Můžete ji restovat na pánvi a kořenit dle chuti. Při používání kořenících směsí si jen všímejte, zda neobsahují příliš mnoho cukrů. Pak by vaše snaha o hubnutí vyzněla naprázdno. U přísně redukčních diet se vyhněte cuketám obalovaným, neboť trojobal již sám o sobě obsahuje velkou dávku sacharidů.

Různě upravená cuketa se může stát vhodnou přílohou, která nahradí brambory, rýži nebo těstoviny. Cuketa na plátky nahradí například pláty těstoviny při přípravě lasagní. Cuketa nakrájená na úzké proužky může zase být náhradou špaget. Netřeba ji ani vařit, stačí jen ohřát na konzumní teplotu.

Salátové okurky jsou klasika

Také salátové okurky jsou plné vody a mají malý obsah sacharidů. Jestliže je používáte na přípravu klasického okurkového salátu, vynechte zcela cukr. Zjistíte, že je naprosto zbytečný a jen vám brání zhubnout a vyvolává chuť na sladké. Okurky můžete ale jíst také pokrájené na větší kusy a kombinovat je s další zeleninou s vhodnými zálivkami. Doporučujeme citron a olivový olej, případně kombinace s různým kořením či bylinkami.

Dietní kedlubny

Podobné dietní vlastnosti jako cuketa má i kedlubna. Má samozřejmě jinou chuť, takže ji můžete používat ke zpestření. Je ale tvrdší, takže u syrových je třeba počítat s náročnějším kousáním. Při tepelné úpravě zase s delší dobou dušení či pečení. Zeleninou, jako jsou cukety, okurky a kedlubny také můžete nahrazovat pečivo. Udělejte si třeba nějakou pikantní pomazánku a místo na chleba ji dejte na zeleninová kolečka.

Listový salát a čínské zelí

Velmi vhodný při snaze o rychlé hubnutí je listový salát a čínské zelí. Vybírejte různé druhy, dobře omyjte, nakrájejte na menší kousky, zalijte zálivkou bez cukru. Přidat můžete chutný tvrdý sýr. Obzvlášť pikantní může být niva nebo ještě lépe její zahraniční varianty.

Vejce, sýry a maso

Jestliže nepatříte mezi vegany a vegetariány, můžete si dát k výše uvedené zelenině vejce, sýr nebo plátek masa. Čím kvalitnější, tím lepší. 

Houby obzvláštní jídelníček

Houby jsou také vhodnou dietní potravinou. Právě pro svůj vysoký obsah vody, vlákniny a nízký obsah sacharidů. Chuťově obzvláštní jídelníček. Kdo má houby rád, bude hubnout s chutí. Některé houby jsou navíc velmi zdravé. Platí to zejména o hlívě ústřičné. 

Zdravé mlsání

Mlsání si nahraďte kouskem ovoce. Počítejte však s tím, že ovoce většinou obsahuje poměrně značnou dávku cukrů, takže je používejte střídmě. Dva kousky, jako je banán a jablko snězené během dne ale vaše snažení o redukci hmotnosti nezhatí. Přesto - pokud chcete proces hubnutí urychlit, ovoce raději vynechte.

Zavřít reklamu